Selecteer een pagina

The world is our playground: guerrilla marketing

10 mrt, 2011

Guerrilla marketing werkt. Veel beter dan traditionele marketing. We zoeken het vrijwillig op. Sturen filmpjes of foto’s door naar ons netwerk. De exposure bij een goede actie is enorm. Wat is de meest originele reclame-uiting die jij kent? Vast niet een tv commercial of radiospotje. Maar het is juist die vreemd gevormde luchtballon of dat logo van de Partij voor de Dieren in het gras bij Schiphol dat je nooit meer vergeet.

Inspirerende voorbeelden

Erik van Roekel – van Marketingfacts – maakte een inspirerend overzicht van een aantal voorbeelden van deze marketingvorm: het guerrilla marketing alfabet. Van vliegende insecten met banners en interactieve spiegels tot reclame op eieren en schapen. Zelfs zonder budget is het mogelijk rumour around your brand te creëren. Met alleen een goed idee kom je al een heel eind. En heb je wel budget dan worden de mogelijkheden eindeloos. Heineken werkte bijvoorbeeld het succesvolle walk-in-fridge idee verder uit door gigantische lege walk-in-fridge dozen bij het oud papier in Amsterdam te zetten. En zender 13th Street speelde met blacklight in een toilet, waardoor de ruimte veranderde in een bebloede horrorscène.

Wij bij puur!fct lopen ook graag naast de gebaande paden. Toevallig zijn we op dit moment bezig met ons eigen guerrillaleger…

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...