Zo werken wij samen aan jouw merk
Geen klant – en geen klantvraag – is hetzelfde. Toch hebben we in de loop der jaren een aanpak ontwikkeld waarmee we onze klanten verder helpen. Of het nu gaat om een nieuw merk, een herpositionering of een strategie. Door de volgende 7 stappen te doorlopen, komen we tot het beste resultaat.
1
De kennismaking: klikt het?
In het eerste gesprek leren we elkaar kennen. Waar word je warm van? Wat drijft jou en jouw bedrijf of organisatie? Andersom net zo. We vertellen je waar wij elke dag vrolijk van worden. Klikt het? Super! Dan zetten we graag de volgende stap met je.
Wat is er aan de hand:
de vraag achter de vraag
We merken vaak dat de eerste vraag aan ons niet de daadwerkelijke vraag is die beantwoord moet worden. ‘We hebben een nieuwe website nodig’ is vaak niet de oplossing. Met onze jarenlange ervaring komen we samen achter de vraag achter de vraag. En gaan we – ook weer samen – op zoek naar het beste antwoord.
2
3
De verdieping: de onderste steen boven
Nu we weten wat we moeten oplossen, gaan we op zoek. We brengen bijvoorbeeld in kaart hoe de markt er uit ziet, hoe de concurrentie zich positioneert en waar kansen liggen. Een deel van de informatie krijgen we van jou. Daarnaast gaan we zelf op zoek. We stoppen pas als we het juiste beeld hebben gekregen.
Het fundament: een unieke positionering
en ijzersterke strategie
Nu gebeurt het. We startten met een klik, nu krijgt ons creatieve proces een vonk. Jouw complexe vraagstuk krijgt een creatieve en onderbouwde oplossing. Hét fundament voor jouw merk de komende tijd.
4
5
First things first: de juiste volgorde
We gaan bouwen op het fundament. We bespreken de prioriteiten, adviseren je over de beste volgorde en wat er allemaal qua inzet voor nodig is. Natuurlijk bespreken we ook welke investering er mee gemoeid is. Zo concreet mogelijk, zonder verrassingen achteraf.
De uitrol: alles valt op zijn plek
De merkidentiteit, teksten, fotografie, jouw website en socials … We gaan – nu ook samen met onze experts – aan de slag om alles uit te werken. Als regisseur bewaken wij de strategie en toetsen we de uitwerking steeds aan de gemaakte keuzes.
6
7
En doorrrr: meten, bijsturen
en doorontwikkelen
Nu begint het pas echt. Als je nieuwe strategie, je merk of herpositionering is gelanceerd moet je er mee aan de slag. Je moet het leven inblazen. We gaan meten hoe de website bezocht wordt, hoe klanten reageren op je e-mails of interactieren op jouw socials. We sturen bij als dat nodig is. En, we gaan samen verder met het laden van jouw merk door het verhaal te vertellen.
Anderen over puur!fct
‘De jongens en meiden van puur!fct verrassen me elke week weer. Ze houden ons bij de les en laten regelmatig zien wat het resultaat van onze gezamenlijke inspanning is. Together we build!’
Sander van der Zeijden
Sales en Marketing Manager About Projects
‘Puur heeft ons creatief geholpen door onze wensen naar beeld te vertalen en zo ook de inhoud weer aan te scherpen.
Daarnaast heeft Puur het project versterkt door met een flexibel team veel specialisatie in huis te halen en ons steeds te helpen om onze wensen voor iedere specialisatie in de juiste taal en eisen te vertalen. 1+1 = 3!’
Avelien Haan-Kamminga
Senior docent/onderzoeker, Thorbecke Academie
‘Puur!fct kent Rinos al vele jaren. Dat blijkt. Ze zijn er – wederom – in geslaagd onze kernvraag ‘van informeren naar inspireren’ te vertalen naar een aansprekende website met afwisselend beeld en volop verhaal’
Arnout Appelo
Marketing Director, Rinos