De zaak Youp van ‘t Hek versus T-mobile is inmiddels bijna een jaar geleden. D66 raadslid Thijs Kleinpaste dacht van de week ook een merk publiekelijk op een fout te betrappen. De beste man kocht twee potten Hero actie-jam in de hoop een vette iPad te winnen. Het merk geeft uit naam van haar 77 jarig bestaan – gedurende twee maanden – elke dag een iPad weg. Toen Thijs echter de actiecodes van zijn potten jam bekeek, ontdekte hij dat beide codes hetzelfde waren. Hij kwam dus even van een koude supermarkt thuis…
Je raadt het al, met zijn code(s) – 412706 – viel niks te winnen. Conclusie begin deze week was nog dat de jamfabrikant uit Tiel niet helemaal eerlijk is geweest met het uitdelen van de codes. Uit protest zou Thijs beide potten jam helemaal leeg eten en daarna overstappen op een ander merk. Toe maar! Enige reactie van Hero bleef tot de 24e uit.
Een beetje dom
Een paar dagen en wat research later blijkt dat Thijs zich maar beter bezig kan houden met waar hij goed in is… Namelijk: hij heeft te vroeg aan de bel getrokken. Op de actiepotten van Hero jam zit een roze actieboekje met uitleg over de betreffende iPad-actie. Op de laatste bladzijde van dit boekje – evenals op het etiket op de achterkant van de pot – vind je een code. Alleen is de code die je voor de actie moet gebruiken, niet op het boekje te vinden, maar achterop de pot (lees: de code zichtbaar naast het woord ‘actiecode’). Dát zijn de unieke codes. De codes op het roze actieboekje zijn slechts artikelcodes van de boekjes en dus allemaal hetzelfde. Hèhè, is dat ook weer opgelost. Ik hoop dat Thijs z’n potten nog niet leeg heeft, dan kan hij alsnog checken of hij zichzelf trotse eigenaar van een iPad of misschien wel twee mag noemen!