Waarom inzetten: zichtbaarheid, kennis en contacten delen en vergaren, vacatures plaatsen
Wie: mannen en vrouwen, Nederland, tussen 20/60 jaar
Wat: online visitekaartje, CV’s, zakelijke informatie en contacten
Waarom inzetten: storytelling, sfeer creëren, zichtbaarheid, extra verkoopkanaal, kennis delen, promotie
Wie: vooral vrouwen, wereldwijd, alle leeftijden
Wat: afbeeldingen
Waarom inzetten: sfeer creëren, promoten, locaties in kaart brengen
Wie: mannen en vrouwen, wereldwijd, tussen 20 / 30 jaar
Wat: foto’s, vaak bewerkt
Tumblr
Waarom inzetten: zichtbaarheid bij specifieke doelgroep, extra verkoopkanaal, kennis delen, service bieden
Wie: mannen en vrouwen, wereldwijd, tussen 15 / 30 jaar
Wat: afbeeldingen, teksten, filmpjes, muziek
Medium
Waarom inzetten: expert status verwerven/cultiveren, verder nog onbekend
Wat: kennis, ideeën, verhalen
Wie: nu nog alleen Amerikaanse early adapters
Waarom inzetten: zichtbaarheid, acties, imagebuilding, kennis delen, service bieden
Wie: mannen en vrouwen, wereldwijd, leeftijd vooral 20 / 50 jaar
Wat: statusupdates, nieuwtjes, foto’s, filmpjes, acties
Waarom inzetten: extra verkoopkanaal, kennis delen, service bieden, acties
Wie: mannen en vrouwen, wereldwijd, alle leeftijden
Wat: korte tekstjes, al dan niet met link. Voor foto’s of filmpjes heb je aparte apps nodig.
Waarom inzetten: zichtbaarheid op internationale markt, kennis delen, service bieden
Wie: mannen en vrouwen, nu nog voornamelijk in China, alle leeftijden
Wat: korte tekstjes, al dan niet met foto, filmpje of link
Google+
Waarom inzetten: zichtbaarheid, extra verkoopkanaal, kennis delen, service bieden (met Google+ kun je je volgers in kringen indelen en ze gerichter benaderen), crowdsourcing
Wie: mannen en vrouwen, wereldwijd, alle leeftijden
Wat: teksten, afbeeldingen, filmpjes, acties