Wie denkt dat het makkelijk scoren is met een BN’er in z’n reclamecampagne heeft het mis. Mensen worden eerder argwanend. Anderen vinden het zelfs vervelend om weer een bekende kop te zien die voor het grote geld is gezwicht. Dan hebben we het nog niet eens over BN’ers die ongevraagd voor een reclame worden gebruikt.
Simpel.nl begon bijvoorbeeld met een schorre René Froger in concert. Grappig, was de eerste reactie. Vervolgens werd het al gauw vervelend. Tijd voor een nieuwe zal Simpel wel gedacht hebben. Alleen viel die in minder goede aarde. Niet zozeer bij het publiek, maar bij de bekende Nederlander. De nieuwe reclame toonde een geïnterviewde premier Rutte die zo goed als onverstaanbaar was. Dit vanwege het vele bellen natuurlijk. Mark vond het niet zo plezant om zichzelf zo op tv te zien. De reclame werd dan ook vrijwel direct van de buis gehaald.
Goed gedaan of juist niet?
De vraag is nu dus: heeft het Simpel.nl goed gedaan of juist niet? Ik bedoel, de heisa eromheen zorgt wel voor rumour around the brand. Maar ja, is het positieve rumour of juist negatieve? Wij denken zelf dat je beter een sterke campagne neer kunt zetten. Dan eentje starten die voor al dan niet ‘slechte’ publiciteit zorgt. Dat laatste werkt uiteindelijk toch tegen je. Anderzijds, de meest irritante reclames ever – denk aan wasmiddel en maandverband – blijken toch nog altijd goed te scoren… We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw mening hierover. Laat het ons weten!
Voor degene die het spotje met Mark Rutte gemist hebben, bekijk ‘m alsnog.