Selecteer een pagina

Mobile marketing, de trend op het gebied van nieuwe media

7 mei, 2011

Wat zijn nieuwe media? Is die term niet heel erg afhankelijk van de innovatie en de continue veranderingen die er om ons heen gebeuren. Het ene moment is iets in en het volgende moment is het alweer ‘so 2010’! Een tijd terug werd de tv nog als nieuw medium gezien. Vandaag de dag zou je die regelrecht in de bak ‘oude media’ kunnen gooien. Kortom, nieuwe media zijn erg veranderlijk. Internet, smartphones en virtual reality vallen onder de noemer nieuwe – social – media.

De nieuwe media veranderen, wij veranderen mee

Nieuwe media veranderen zo snel dat ook wij, puur!fct continue mee veranderen. Waar de één er een punthoofd van krijgt en niet meer weet hoe of wat, zien wij alleen maar een uitdaging in deze voortdurende verandering. Is er weer een nieuwe manier van communiceren? Dan willen wij er het fijne van weten. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat ook onze klanten mee blijven gaan met de tijd en hun doelgroep weten te bereiken. Want hoewel ons veld – door die continue verandering – steeds groter wordt, de doelgroep wordt steeds moeilijker vind- en verleidbaar.

Goede strategie, duidelijke visie en een beetje lef

Dat niet alleen, doordat er steeds meer kanalen bij komen versnippert de communicatie. Het kiezen van het juiste medium is niet meer zo eenvoudig als vroeger. Je moet nu wel een hele goeie strategie, een duidelijke visie en een beetje lef hebben. Én je moet het niet zomaar in zetten omdat anderen het ook doen. Feit blijft echter; doe jij niet mee, dan ben je ‘zo goed als’ niet interessant. Conclusie, je moet wel mee gaan en als het even kan, graag voorop lopen!

Mobile marketing

Sinds de komst van de iPhone en Android toestellen zijn smartphones bijna niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken. In 2010 gingen in West-Europa maar liefst 25.6 miljoen smartphones over de balie. Ten opzichte van het jaar daarvoor is dat een stijging van maar liefst 99.4%. En dat zullen er dit jaar ongetwijfeld alleen maar meer worden. Daarmee is een hele nieuwe manier van communiceren geboren, mobile marketing. Via sms, mms, Bluetooth, augmented reality, nearfield communication (bijvoorbeeld digitale portemonnee), mail, applicaties, QR codes, Twitter, facebook, FourSquare. De mogelijkheden zijn oneindig…

Voordelen van mobile marketing:

  • bereikbaarheid van de doelgroep – je komt letterlijk direct bij de doelgroep in de broekzak
  • toegesneden op persoonlijke behoefte – hoe relevanter jouw informatie, hoe hoger de ranking
  • interactief – doelgroep kan de ‘boodschap’ delen, doorsturen etc. er ontstaat een heus gesprek
  • direct meetbaar – je kunt direct zien hoeveel mensen jouw ‘boodschap’ ontvangen
  • kosten-efficiënt – ligt natuurlijk aan de keuze van mogelijkheden, Twitter, Facebook en mail zijn over het algemeen goedkoop in te zetten

Wil jij ook mobile marketing in zetten? Met visie en lef? Neem dan contact op met onze accountmanager Trudy, tel. (038) 422 26 06.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...