Cases. Projecten. Opdrachten. Portfolio. Het is onderdeel van de website van veel dienstverlenende bedrijven. Onderschat het belang van goede casestudies niet. Aansprekende voorbeelden van jouw werk kunnen net dat laatste zetje zijn om een potentiële klant van je kwaliteiten te overtuigen.
Je ideale klant
En ze kunnen jou helpen om de klanten te krijgen die jij wilt. Je zit in de IT en werkt het liefst voor de overheid? Beschrijf dan een project waaraan overheidsmensen zien dat je verstand van de branche hebt. Jij weet hoe hun wereld werkt en wat hun specifieke behoeftes zijn.
Storytelling
Nog een tip: vertel een verhaal. Van begin tot eind. Beschrijf je klant, de vraag, de oplossing en het resultaat. Maar ook de hindernissen en de pijnpunten. Een aantrekkelijk geschreven verhaal leest gewoon lekker. Gebruik goede koppen, tussenkoppen en liefst ook beeld. Zo wordt je tekst naast visueel aantrekkelijk ook nog eens beter vindbaar.
Harde cijfers
Boekt je klant – dankzij jou – betere resultaten dan voor de samenwerking? Maak het zichtbaar. Met infographics, statistieken, keiharde cijfers. Beschrijf ook concreet wat je hebt gedaan. Dus niet: ‘door de website te optimaliseren hebben we goede resultaten geboekt.’ Maar: ‘met een gerichte AdWords-campagne en een speciale actie via Facebook en Twitter hebben we traffic op de website verhoogd van 100 naar 1000 unieke bezoekers per dag.’
Wissel af
Tot slot: wees origineel. Vertel je verhaal in verschillende vormen. Maak een filmpje of gebruik quotes. Echte quotes van echte mensen worden als zeer betrouwbaar ervaren.
Het echte werk is al gedaan. Schrijf er een goede casestudie over en je hebt een extra tool om nieuwe business te genereren. Succes!