Complimentjes zijn leuk om te geven en te krijgen. Mijn team krijgt gelukkig regelmatig enthousiaste reacties. Van ‘mooi werk’ en ‘leuk gevonden, hoe kom je er op!’ tot ‘super tevreden’. Alles voor een glimlach, zou Coolblue zeggen. Van de week raakte één complimentje ons recht in het hart.
Al jaren vragen wij ons namelijk af hoe het bureau van de toekomst eruit ziet. De reclamebranche verandert in rap tempo met de wereld mee. Van massa naar individu langs meer kanalen dan ooit. Grote bureaus met alle disciplines in huis slanken af. Opdrachtgevers vragen meer en meer om oplossingen op projectniveau: een nieuw label of product, een nieuwe markt, andere strategie, et cetera.
Herkenbare ontwikkelingen. Ook wij groeiden flink in aantal fte, slankten vervolgens af, en selecteren inmiddels specialisten op projectniveau. We maken daarbij dankbaar gebruik van de kennis en kunde binnen een nieuw bureau-netwerk, New Land Marketing. Drie bureaus op het nieuwe land die overtuigd zijn dat samenwerking tot een beter resultaat leidt. Voor de klant, én voor het bureau.
Het verandert niets aan de ambitie van puur!fct zelf: het meest gewilde bureau worden, niet het grootste of bekendste. Altijd op zoek naar de vraag achter de vraag. En zowel gevraagd als ongevraagd advies geven. Maar hoe word je het meest gewilde bureau? Nou, het is voor ons al mooi als een potentiële klant langs rijdt, en zich dan bedenkt: ‘Zou het niet mooi zijn om dáár klant te zijn?’. De ambitie ‘het meest gewilde bureau zijn’ is geen kwestie van op nummer 1 staan in de branche. Wel graag bij onze relaties.
Terug naar dat ene complimentje van een jarenlange relatie dat ons zo raakte. ‘We dachten al dat jullie gingen bellen naar aanleiding van onze aanvraag. Jullie gaan altijd op zoek naar de vraag achter de vraag. En ja, zo’n identiteitssessie is heel interessant voor ons.’