Selecteer een pagina

Zakelijk Instagram gebruiken, vijf tips

14 okt, 2016

Een groeiend social media-kanaal, Instagram heeft inmiddels meer actieve gebruikers dan Twitter. Er zijn dagelijks bijna 1 miljoen gebruikers. Instagram is een dochterbedrijf van Facebook en zeer interessant voor zakelijk gebruik. Het is een social media-platform waar je beelden deelt met je volgers. En met mensen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp van je beelden. Geef je beeld een onderwerp door bijvoorbeeld een hashtag toe te voegen. Ga je zakelijk Instagram gebruiken? Vertel dan je verhaal, bied inspiratie en bereik je doelgroep. Wij geven je vandaag vijf tips, zodat je direct aan de slag kan met je zakelijke Instagram account. Vergeet je ons niet te volgen?

Tip 1: maak een bedrijfsprofiel

Koppel je pagina aan je Facebook-bedrijfspagina. Klik op het tandwiel rechtsboven in je Instagramprofiel en klik op ‘overstappen op bedrijfsprofiel’. Je koppelt nu je Instagram account aan je Facebook-bedrijfspagina. Er verschijnt een contactknop op je profiel waarmee je volgers direct contact met je kunnen opnemen. Hoe minder drempels, hoe eerder je contact hebt.

Tip 2: kies voor een makkelijke maar duidelijke username

Zoals je in onze blog over hashtags leest, is een hashtag heel erg belangrijk als het gaat om vindbaarheid. Maar naast de hashtag houd je ook rekening met een duidelijke username. Als je in het zoekveld een woord intypt vind je een mix tussen usernames en hashtags. Als er een username overeenkomt met de zoekterm dan ben je snel zichtbaar. Gebruik bijvoorbeeld een passende zoekterm in het begin van je username. Een korte username werkt ook aantrekkelijker dan een lange. En als je in je naam al direct duidelijk maakt waar je account over gaat is dat helemaal goed.

Tip 3: denk na over de invulling van je zakelijk Instagram account

Denk goed na over het plaatsen van content. Wat wil je uitstralen? Kijk eens naar andere accounts om te zien wat je aanspreekt. Wat past er bij het bedrijf? Met een opvallend profiel genereer je meer volgers. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van steeds dezelfde filter. Of een vaste afwisseling tussen illustratie en fotomateriaal.

Tip 4: volg je doelgroep en reageer actief

Volg niet alleen je netwerk. Maar juist ook je doelgroep. Reageer op leuke berichten van je doelgroep. Zij zijn degene bij wie je letterlijk in de picture wil komen. De zakelijke accounts kun je uiteraard ook volgen, om inspiratie op te doen, elkaar te helpen en te zien wat werkt. Ga letterlijk het contact aan met je doelgroep en bouw een community.

Tip 5: consistentie

Dit is de sleutel tot succes. Zakelijk Instagram gebruiken gaat over consistentie. Je account is in de meeste gevallen niet in één dag succesvol. Post consequent iedere maandag ochtend of zelfs iedere ochtend een foto of illustratie. Gebruik een aantal hashtags altijd en reageer/like een aantal keer per week. Je gaat vanzelf opvallen.

Ben je geholpen, maar heb je nog meer informatie nodig? Neem contact met ons op. Kom een kop koffie drinken en we maken er een mooie Insta-post van!

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...