Help ons aan de juiste positionering in een niche markt
Zo plaats je een bedrijf dat op de achtergrond werkt in de spotlights
Het begin
TSD is zo’n bedrijf dat vooral op de achtergrond werkt. Een bedrijf dat software verkoopt om andere bedrijven te laten floreren. En dat kun je vaak letterlijk zien. TSD levert z’n diensten namelijk vooral aan boomkwekerijen, hoveniers en groenbeheerders. Maar dan moeten ze natuurlijk wel weten dat jij de aangewezen partij bent om ze te laten groeien.
De aanpak
Puur!fct ging de uitdaging aan om voor TSD samenhang in de communicatie te creëren. Dat deden we met een opgepoetste versie van het logo, met een internationaal georiënteerde tagline en een pay-off en met hagelnieuwe visuals die de onderneming presenteren als het fundament van elk groenbedrijf. Flink gesnoeid werd er ook in de website, om datgene wat echt belangrijk is beter naar voren te brengen.
Het resultaat
De slimme softwareoplossingen van TSD zijn nu op een heldere en overzichtelijke manier ingebed in de communicatie. Potentiële klanten hoeven minder te zoeken op de website en door de aangescherpte positionering laten we zien wat de concrete meerwaarde van de onderneming is. We zijn inmiddels ook bezig geweest met het updaten van de gebruikersinterfaces van verschillende softwarepakketten.