Van informeren naar inspireren
Zo verkoop je een product waar klanten hun voeten op afvegen
Het begin
Rinos – al jaren een relatie van puur!fct – is een gespecialiseerde fabrikant van schoonlooptapijt en kokosmatten. Low-interestproducten waaraan je als laatste denkt bij de inrichting van je pand of kantoor. Maar o zo belangrijk om het schoon en veilig te houden, let wel: met behoud van sfeer. Hoe pak je dat aan?
De aanpak
Rinos levert haar assortiment aan groothandels wereldwijd (reden waarom we primair voor Engels i.p.v. Nederlands kozen). Toch kijken we over de schouders van de groothandels heen richting de project- en interieurbranche. Elke entree verdient een mat die bijdraagt aan de gewenste beleving. Dàt laten we zien in de praktijk. Zo inspireren we primair de klant van de klant. Op productniveau blijven we vanzelfsprekend ook informeren. Een mat moet namelijk ook zijn werk doen: een locatie schoon en veilig houden.
Het resultaat
Schitterende beelden, geschoten op aansprekende locaties, en gestyled van sfeervol en klassiek tot design, geven op de nieuwe website volop inspiratie, zowel op assortiments- als productniveau. Zo geven we inhoud aan de belofte ‘Supporting the perfect entrance’. Want zeggen is één, het laten zien is doorslaggevend voor project- en interieurinrichters, en helpt de groothandel in hun verkoop. Een half jaar na lancering scoorde de site 600% meer bezoekers, en 2600% meer organisch verkeer.